Subject: FW: Saviranna kergliiklustee trassikoridori projekti tutvustamine
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 4 Mar 2024 13:07:45 +0200

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tähtaeg 19.03.2024.

Tervitades

Merike

From: Kätlin Rennel <[email-masked]>
Sent: Monday, March 4, 2024 12:58 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>; Merike Metstak
<[email-masked]>; [email-masked]
Cc: Fred Talu <[email-masked]>; [email-masked]; Andrus Umboja
<[email-masked]>; Maike Heido <[email-masked]>;
Elvis Tõnnison <[email-masked]>
Subject: Saviranna kergliiklustee trassikoridori projekti tutvustamine

Lugupeetud maaomanikud ja puudutatud isikud

Aitäh kõigile 29.02.2024 Jõelähtme vallamajas toimunud kohtumisel
osalenutele. Täname kaasa mõtlemast ja ettepanekuid tegemast. Allolevalt
märgitud lühidalt ka koosoleku käigus tõstatunud küsimused ja ettepanekud
ning nendele koosolekul antud tagasiside.

*	Esimene Saviranna teele kavandatud kergtee ülekäik paikneb ohtliku
koha peal, pimedate kurvide vahel, tuleks liigutada kuhugile poole.
Projekteerija võtab seda arvesse, püüab nihutada ülekäigu asukohta või
selle võimatusel saab ehitusprojektis kavandada täiendavaid kiirust
piiravaid meetmeid.
*	Perspektiivne jalgtee Maardu linnani. Tegemist ei ole selle
projekti raames rajatava teega vaid tegemist on tulevikus teiste piirkonna
arendustegevuste raames võimaliku kavandatava teega (võimalik
detailplaneeringute kaudu, sest selles asukohas on palju erinevaid
kitsendusi, nagu näiteks peakraavi ehituskeeluvöönd, kaevu
sanitaarkaitseala, elektripaigaldiste kaitsevöönd jm).
*	Maardu linnale ei ole trassikoridori projekti veel esitatud,
esimeses järjekorras on oluline välja selgitada kohalike elanike ja
maaomanike arvamus.
*	Metsa/põllumaadele, mis jäävad kergliiklustee taha, kavandatakse
pääsud/mahasõidud kergliiklustee ehitusprojekti käigus.
*	Tee lõigete mõõdud võivad ehitusprojektis muutuda (nt kraavi,
katendi jms laiused), hetkel on arvestatud võimalikult laia teekoridori
vajadusega, sest tegemist on niiske ja märja piirkonnaga ning seetõttu on
oluline tagada korralik sadevee juhtimise süsteem et hoida ära nii kerg-
kui sõidutee lagunemine liigvee tõttu. Sh võib olla vajalik Saviranna tee
all truubi või truupide vahetamine suurema(te) vastu.
*	Kergliiklustee tarbeks vajalike maa-alade osas on võimalik
maakasutusõiguste seadmine (näiteks isiklik kasutusõigus) või
katastriüksuste jagamine ja tee jaoks vajaliku maa vallale üleandmine.
Maid ei ole vald seni ühegi kergliiklustee tarbeks ostnud.
*	Millal on võimalik teed ehitama hakata, ei ole hetkel teada.
Protess ise on veel pikk – hetkel tegeletakse trassikoridori paika
panemise projektiga, seejärel tuleb veel koostada ehitusprojekt ning
seejärel leida rahastusvõimalused. Valla eelarvevahendite eest kogu tee
valmis ehitamiseks võimekust ei ole, seega otsib vald võimalikke
toetusvoore/-meetmeid.
*	Kui ehitusprojektiga kavandatakse ka kergteele valdustus, siis
selle tõttu teekoridori vajaduseks maa-alad laiemaks ei läheks, sest
valgustuse saab paigaldada kerg- ja sõidutee vahele. Trassikoridori
projektis on selle vajadusega arvestatud.

Kuna projektimaterjalid on väga mahukad, ei saa me edastada neid kirja
manusena. Materjalid on leitavad ning nendega saab tutvuda sellel lingil:
<https://www.dropbox.com/scl/fo/2zl14axizw184dzowwwsd/h?rlkey=400b2tam2dmp
oy59va0iofk3r&dl=0>
https://www.dropbox.com/scl/fo/2zl14axizw184dzowwwsd/h?rlkey=400b2tam2dmpo
y59va0iofk3r&dl=0

Kui Teil on projekti tehniliste lahenduste osas küsimusi, võite pöörduda
selleks projekteerijate poole: Fred Talu  <mailto:[email-masked]>
[email-masked] 5040425 ja Henno Grenzen
<mailto:[email-masked]> [email-masked] 51989578

Vallavalitsus ootab Teie arvamusi, ettepanekuid ja tagasisidet
trassikoridori asukoha projektile kahe nädala jooksul, st kuni 19.03.2024
(k.a).

Parimate soovidega

Kätlin Rennel

Jõelähtme Vallavalitsus

maakorraldusspetsialist

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]